הקשר בין ממשק משתמש לעיצוב תעשייתי

בימים אלו אנחנו עובדים על ממשק משתמש לחברת רפאל

הפרויקט החל כאשר התבקשנו להסתכל על המערכת ולתת יעוץ קל גרפי ואולי יעוץ לגביי היררכיה במערכת ….

אז זה התארך מכיוון שמהר מאד הבנו שצריך לאפיין מי הלקוח של המערכת מי המשתמש ובכלל מה הוא אמור לעשות ואיך נציל את המשתמש מים המידע ונכוון אותו לפתרון הבעיה .

אנסה להסביר בעיצוב תעשייתי כמו בעיצוב מערכת UI אינטרנטית או ממוחשבת תהליך העבודה זהה בתהליך העבודה אנו מאפיינים את הצרכים למשל בתהליך הפיתוח עם רפאל הבנו שיש צורך לחלק את המערכת  לפי דרגות שימוש האם מה שחשוב למנהל זה גם מה שחשוב לטכנאי ? התשובה הייתה ברור שלא מנהל מתעניין בזרימה של תהליך האם יש תקלה טכנאי רוצה לדעת איפה התקלה .

כך התחלנו ביצירת היררכית שימוש במערכת בדיוק כפי שאנחנו עושים בכל תהליך פיתוח של מוצר שפוגש משתמש .

השלב הבא היה יצירת שפה צורנית שתדריך את המשתמש להפעלת המערכת באופן אינטואטיבי  כאן התהליך הוא זהה לעיצוב מוצר שבו אנחנו מדרכים את המשתמש לתפעל מוצר דרך סימנים מוסכמים כפתורים ידיות כל אלו הם ארגז הכלים הפיסי שלנו בעבודת העיצוב התעשייתי ארגז הכלים שהיה לנו בתכנון המערכת היה כפתורים ולחצנים ובניית הררכיה על הדף ובעקר יצירת סכמת עבודה עקבית ע"ב גריד קבוע ככל שניתן .

שילוב אלמנטים תלת מימדים במערכת ההפעלה כאשר יש הרבה רבדים המערכת מציגה אלמנטים גרפיים איקונים שמציגים מצביי פעולה שונים את העיצוב הגרפי יצרנו בעזרת תוכנות כמו אילוסטריטור פוטושופ .

והכי מגניב למדנו לעבוד עם תוכנת ניהול מערכות שנקראת סמפליסטי שם הצלחנו למקסם את ביצועיי התוכנה ברמה הגרפית למערכת UI מדליקה .

עיצוב מוצר אלקטרוני

במשך השנתיים האחרונות עיצבנו מספר מוצרים שכללו רכבים אלקטרוניים בתוכם .

אז למדנו הרבה על עבודה עם מהנדסיי מכנות ומה היתרונות שמביא מעצב תעשייתי לתהליך ויש הרבה כאלו (הראשון במעלה מעצבים תעשייתיים פוגשים הרבה פרויקטים לרוב הם אינם עובדיי חברה לאורך זמן ולכן מבאים ידע רב תחומי) .

למדנו על עבודה עם אתרים של חלקיי אלקטרוניקה בהם ניתן למצוא רכיבים רלוונטיים לפיתוח כמו שנאים ,חוטים , רמקולים , מחברים ועוד (מציע לכולם לבדוק את דיג'יקי ) .

למדנו על כיפופי פח לזיווד רכיביי הרכבה קנויים ועל חברות שמספקות קשיחים מתאמים (כמו מהנדסים למדנו להוריד רכיבים מתאימים מהמדף ולא לנסות להמציא הכל לבד .

למדנו על כליאת חום ואיזו צרה זה על לדים נשרפים מעודף חום מעגלים שסובלים ועוד מלא צרות שנובעות מרכבים חשמליים ושעיצוב תעשייתי נכון יכול לפתור .

אני יכול לטעון בגאווה שאנחנו יודעים להקים צוות שיודע לאפיין מוצר אלקטרוני לפתח את המוצר וחשוב מהכל להגיע לקו הגמר עם עיצוב תעשייתי מנצח ,הנדסה מכונות מעולה וכל זה בנבט עיצוב תעשייתי תחת קורת גג אחת .