נבט

סטודיו לפיתוח ועיצוב מוצרים

היסטוריה של עיצוב תעשיתי .

נשאלת השאלה האם בכלל יש נקודת זמן בה "המציאו את העיצוב התעשייתי"

רגע לפניי ננסה להבין מהו עיצוב מי עיצב את הסכין האם הוא מעוצב או שהוא רק כלי שנוצר ככורח המציאות זו שאלת מיליון דולר בצוות של נבט אנו תמימי דעים כל מה שנעשה ע"י בניי אדם נהגה ושוכלל הוא מעוצב !! עיצוב עוסק בנתינת מענה לצורך בין עם גשמי ובין עם רוחני.

בתחילה העיצוב היה נחלתם של הממזרים אלו שידעו לקשר סיבה לתוצאה ולחזות כיצד ישפרו את מצבם "לדפוק עם אבן כואב באצבעות אולי נוסיף ידית" אנשים יצירתיים הפכו לאומנים ציירים בוני בנינים ,מתכנני מבנים ועוד … ומתכנני כלים …  מהנדסים …כאן טמון הקשר בין עיצוב לאומנות על הקשר הזה נרחיב במאמר אחר.

לאחר כל המלל מתיי נולד הצורך במעצב תעשייתי והתשובה היא במהפכה התעשייתית זו נקודת הזמן בה החלו בפיתוח מוצרים שמיוצרים על קיו יצור בכמויות גדלות מוביל המהפכה כמובן היה פורד שיצר את דגם פורד 1 שם לכל פועל ניתנה משימה קטנה בה הוא התמקצע ובספו של דבר הכל התחבר למכונית צריך להזכיר בשלב זה תפקיד המעצב והמהנדס והיזם היו אדם אחד .

בשלב מאוחר קצת יותר הופרדו המקצעות שבעצם מאז ומתמיד היו אחד ההבדל הוא רק בגישה לפרויקט ועבור מי המחויבות של בעל המקצוע אני מעוניין להרחיב על הנקודה.

מהנדס יתמקד= בתפקוד , ארגונומיה , בתהליך יצור ,חוזק מכאני  , חומריות , מחיר = יגיע לתוצאה דרך נוסחאות מתמטיות. 

 

מעצב יתמקד= בצורך, תפקוד מוצר, תחושת המשתמש , נחשקות המוצר , ארגונומיה , תהליך יצור , חוזק מכאני = יגיע לתוצאה דרך ראיה רחבה שמחברת קצוות מעולמות שונים נסיון וטעיה עבודה עם הצרכן בראשית התהליך.

למזלנו שתי הגישות מובילות לתוצר טוב אבל מוצר מצוין נוצר משילוב נכון של הגישות כאשר בוחנים הצלחות של מוצרים אלמותיים ניתן לראות שמוביל התהליך היה מעצב תעשייתי בעל חושים הנדסיים חזקים מאד או מהנדס בעל חושים אסתטיים חזקים מאד .

.

אנשים יצירתיים הפכו לאומנים ציירים בוני בנינים ,מתכנני מבנים ועוד … 

 

צוות נבט

רביב אנגל

בעלים של נבט מעצב תעשייתי יוצא כתר פלסטיק בעל ניסיון בפיתוח מוצרים וניהול פרויקטים משנת 2002

טל ארדיטי

מעצב תעשייתי יוצא כתר פלסטיק בעל 13 שנות ניסיון בתיכנון ועיצוב מוצרים לתעשייה.

רוני דגן איצקוביץ

מעצבת תעשייתית בעלת 11 שנות ניסיון בעיצוב ותיכנון פלסטיקה ומתכות לייצור סדרתי