עיצוב אב טיפוס

לרוב כאשר אנחנו פוגשים מנהלי פיתוח או יזמים בנבט עיצוב תעשייתי אחת הדרישות הראשונות היא עיצוב אב טיפוס עבור רעיון או פרוייקט מסויים.

בשורות הקריאה הבאות אתן את חמשת הכללים החשובים ביותר אותם צריך ליישם כאשר באים ניגשים לעצב אב טיפוס.

כללים לעיצוב אב טיפוס

1. עיצוב אב טיפוס אינו המטרה של התהליך אלא הכלי דרכו אנחנו מוודאים שעיצוב המוצר נכון ולכן המטרה שלכם היא לעצב מוצר נכון פונקציונאלית ,נח למשתמש הסופי , בר ייצור נח ליצרן וחשוב לא פחות מוצר עבורו הלקוח ישמח לשלם יותר כי הוא מצוין .
2. עיצוב אב טיפוס מתאים למטרה אם המטרה בדיקה פונקציונאלית אזיי צריך לבדוק חומרים שיטות חיבור , אם המטרה מכירתית לא כדאי להשקיע אנרגיה ביצור מה שלא צריך בדרך כלל נרצה להציג צורה ורצוי שימוש.
3. כדיי שאב הטיפוס יהיה נכון כדאי לעצב ולתכנן את אב הטיפוס אלתורים בשלב זה מתנקמים בנו בדרך לפגישה הנכספת עם המשקעים .
4. חשוב לנסות ולהבין את המוצר ואז לייצר אב טיפוס שייצג את המוצר הסופי לא הינו רוצים לייצר הבטחות למשקיע או המנכל ואז לא לעמוד בהן .
5. חייבים להבין שאב טיפוס זה לא מוצר זו הבטחה למוצר ובדרך כלל לאחר עיצוב ויצור אב טיפוס נדרשת עבודה רבה כ 2/3 מתהליך הפיתוח והיצור עד שמגיעים למוצר בר קימה .

לסיכום עיצוב אב טיפוס הוא שלב קיריטי בתהליך בו אנו יוצרים את ההבטחה למוצר זהו שלב שעלותו גבוהה גם תכנון גם יצור אבל אני יכול להבטיח לכל יזם יצרן מנכ"ל עיצוב אב טיפוס מצויין תמיד מאפשר הגעה למכירה או התחיבות לקניה והמשך התהליך הוא מימוש ההבטחה שיצרנו .